LT | RU | EN
Apie mokyklą
Struktūra ir kontaktai
Bendruomenė
Veikla
Tvarkaraštis
Pasiekimai
Paslaugos

Loading

Visagino ,,Gerosios vilties“ progimnazija

Teisinė forma Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Adresas Partizanų g. 2/7, LT- 31105 Visaginas, Lietuva
Įm. kodas 190243095
Registras Valstybės įmonės Registrų centro Utenos filialas
Tel. (8 386) 31671
Tel./Faks. (8 386) 31048
El. paštas vgvsekretore@dkd.lt

PRIIMAMOJO DARBO GRAFIKAS

I - IV: 8.00 - 17.00

V: 8.00 - 16.45

Pietūs: 12.00 - 12.45






Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Marry a Russian Woman contador de visitas счетчик посещений
Vaikų užkandžių dėžutė – be bandelių ir gazuotų gėrimų

Ne vieniems tėvams dažnai iškyla klausimas, kokių sveikesnių produktų įdėti vaikams į mokyklą ar būrelį, kuo pakeisti pamėgtus bulvių traškučius, bandeles ar gazuotus gėrimus.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų nuomone, užkandžiai puikiai padeda numalšinti alkį, tačiau jie neturėtų tapti vieninteliais dienos patiekalais. Pusryčiams, pietums ir vakarienei reikėtų rinktis virtus, troškintus, rečiau keptus patiekalus, o tarp trijų ar keturių pagrindinių valgymų – užkąsti vaisių, uogų, daržovių, riešutų, pieno ir grūdinių produktų.

Kasdien – po obuolį, kriaušę ar slyvą

Šie vaisiai turi labai daug naudingų medžiagų. Obuoliuose gausu vitaminų C, B1, P, A, ląstelienos, pektinų, geležies, mangano, kalio, natrio, kalcio. Juose esantis didelis kiekis antioksidantų apsaugo plaučius nuo žalingų medžiagų, esančių įkvepiamame ore. Manoma, kad obuoliai stabdo dantų ėduonį, emalio irimą, dezinfekuoja burnos ertmę.

Kriaušės taip pat gardus ir naudingas organizmui užkandis. Jos labai gerai numalšina troškulį, tad gali puikiai pakeisti gazuotus gėrimus. Kriaušės gerokai lenkia kitus vaisius cinko kiekiu. Šio mikroelemento, kuris stiprina imunitetą, gerina virškinimo sistemos veiklą, padeda atsinaujinti ląstelėms, kriaušėse daugiau nei obuoliuose, slyvose, juoduosiuose serbentuose ar žemuogėse. Daug kriaušėse ir kalio, reikalingo normaliai širdies veiklai palaikyti. Taip pat šiuose vaisiuose yra vario, geležies, magnio, šiek tiek natrio, kalcio, fluoro, fosforo, jodo. Kadangi kriaušėse yra daug įvairių mikroelementų, jos gerina smegenų veiklą, padeda susikoncentruoti.

Slyvose daugiausia B grupės vitaminų, tačiau yra nemažai ir vitamino C, karotino, o vitamino E kur kas daugiau nei vyšniose, apelsinuose, mandarinuose ar kriaušėse. Taip pat daug vitamino P, stiprinančio kraujagysles, taip pat vario, kuris mažina galimybę atsirasti depresijai, stiprina nervų sistemą. Yra nemažai širdžiai reikalingo kalio, organizmą stiprinančio cinko, kalcio, fosforo, šiek tiek natrio ir magnio. Tad slyvos gerina protinę veiklą, didina darbingumą bei atsparumą stresui. Slyvose gana daug angliavandenių, kurie labai lengvai pasisavinami ir yra puikus energijos šaltinis.

Vietoj saldainio – džiovinti vaisiai

Džiovinant vaisius išlieka beveik visos naudingos medžiagos, kurių buvo ir šviežiuose: kalcis, geležis, magnis, kalis, pektinai, įvairūs vitaminai. Bet labiausiai džiovinti vaisiai vertinami dėl juose esančios virškinimą gerinančios ląstelienos, kuri absorbuoja vandenį ir dalyvauja maistui judant organizme.

Užkandžiui galima rinktis saujelę įvairių džiovintų vaisių arba savo mėgstamų. Pavyzdžiui, razinos stiprina širdį ir nervų sistemą, džiovintos slyvos – regėjimą bei reguliuoja medžiagų apykaitą, didina organizmo atsparumą peršalimo ligoms. Abrikosai nuima įtampą. Iš visų džiovintų vaisių jie turi daugiausia kalio, fosforo ir geležies, todėl, dažnai valgant džiovintų abrikosų, pagerėja medžiagų apykaita, širdies darbas, sumažėja fizinė ir emocinė įtampa. Datulės sukaupia ypač daug vitamino B5, kuris gerina darbingumą ir padeda susikaupti.

Traškūs užkandžiai

Kai norisi užkąsti, galima rinktis duoniukus, trapučius ar paplotėlius. Paplotėliai dažniausiai kepami iš rupiai maltų miltų, nenaudojant nei mielių, nei druskos. Duoniukų pagraužti vaikams kur kas naudingiau nei riestainių ar sausainių. Mat jie gaminami iš įvairių grūdinių kultūrų: kviečių, miežių, rugių. Gamintojai siūlo ir plonų duonos traškučių su kmynais, česnakais, įvairiais grūdais, be mielių.

Riešutai suteikia energijos

Riešutai puikiai numalšina alkį. Tad jie tinka ne tik kaip užkandis tarp pagrindinių valgymų, bet ir tuomet, kai nėra galimybės suvalgyti šilto maisto. Riešutuose gausu aminorūgščių, vitamino E, folio rūgšties. Nemažai riešutuose ir mineralų, stiprinančių imunitetą: vario, magnio, kalio, cinko, jodo ir seleno.

Sūrio lazdelės – maistingas ir smagus užkandis

Sūrio lazdelės – puiki alternatyva bulvių traškučiams ar sausainiams. Sūris – maistingas produktas, ypač vertinamas dėl baltymų, teikiančių žmogaus organizmui aminorūgštis. Jame yra ir žmogaus organizmui būtinų A, B grupės vitaminų bei mineralinių medžiagų. Dažniausiai sūrio lazdelės gaminamos be skonio stipriklių ar kitų priedų, pagamintų iš genetiškai modifikuotų produktų.

Parengta pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistų rekomendacijas
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Miglė Bulovienė

  2017-10-31
(Perskaitė: 170)
© 2008–2016 Visagino „Gerosios Vilties” vidurinė mokykla
Paskutinė svetainės atnaujinimo data 2016-10-12